Rasathane yaban çiçekleri

Kandilli rasathanesi bir tepenin üzerine kurulu. Burası hakkında birşey yazmak için kusura bakmayın adımı dağdelisinden tepedelisine çeviremeyeceğim. İdare edin efendim!

Rasathanesinin bahçesinde Aladağlarda gördüğüm bazı çiçeklerin aynılarından görüyordum. Yaklaşık bir ay önce havalar henüz soğukken mavili morlu Arap sümbülleri açtılar (Aladağlar’daki Arap sümbülü için bkz. bu link). Çok kısıtlı bir bölgede görüyordum onları, çoğunlukla kuzeye bakan Rasathanenin en yüksek noktası civarlarında. Onların olduğu yerlerde buruşturulup atılmış kokulu kağıtları andıran çiçeklerden yok. Ya beyaz ya da sarı papatyalarla daracık bir bölgede bir arada yaşıyorlar. İçimden diyordum ki, “işte bak, bunlar soğuk ve yüksek yerleri seviyor aynı Aladağlar gibi!” Fakat yüksekliği anca 100 metreyi geçen ve kuzeye baksa bile açık arazi olan Kandilli habitatını dikkate alırsak yaptığımın hüsnükuruntu olduğuna şüphe yok. Zaten o sırada Kandilli’nin yer aldığı tepenin kenarındaki bir vadide, güneye bakan alçak yamaçlarda birkaç koloni daha gördüm. Yaklaşık iki hafta önce ise birçoğu ölmüştü, şimdi ise hiçbiri yok ortada.

Haftasonunu müteakiben havalar bir anda berbatlaşıp benim “ah işte bahar zamanı, ne güzel çiçekler” demek istememe mani olacakken, yine de kaptım fotoğraf makinemi ve yavaş yavaş kampüsün alçak kesimlerinden çalıştığım tepeye doğru yürürken biraz fotoğraf da çektim. Artık arap sümbülleri yerlerini her tarafta sapsarı açmış düğünçiçeklerine bırakmış; o buruşuk kağıtlar ise geniş kanatlarını boşlukta mor ve pembe açmış; arkasında güneş müneş doğmayan (nizamiye) kapı ile (gri kule?) güzel bir kontrast oluşturuyorlar -en azından şarkının bu kısmı ile uyumlu. Bunların dışında zaten erguvanlardan bahsetmeme gerek bile yok değil mi!? Yoğunluklu olarak pembe, mor ve sarı, aralarda ise beyaz ve mavimsi yabani çiçekler var heryerde! Ha bir de mantarlar var!

Not: Bir fotoğrafın üzerine bastıktan sonra sağ/sol ok tuşlarıyla ileri/geri ilerleyebilirsiniz.

Yorumunuzu buraya bırakın

